Nacházíte se na stránkách sociální služby: CHB Český Těšín.
Přechod na hlavní stránku Domov Jistoty.
Domov Jistoty má sídlo ve Starém Bohumíně, na ulici Slezská 164. Domov je příspěvkovou organizací, kterou zřizuje Moravskoslezský kraj. Poskytuje celodenní pobytové služby sociální péče v chráněném bydlení s místem poskytování této služby na ul. Komenského 2097/6 v Českém Těšíně.
Sociální služba je určena dospělým osobám s chronickým duševním onemocněním (např. schizofrenií, poruchami s trvalými bludy, afektivními poruchami či organickou poruchou s bludy podobnou schizofrenii), jejichž situace vyžaduje pomoc jiné osoby a které usilují o budoucí samostatný a nezávislý život.
Individuálního přístupu
Pracovníci uplatňují individuální přístup ke každému uživateli, služba je uživateli poskytována na základě dohodnutých osobních cílů a plánů, které jsou pravidelně hodnoceny a pružně přizpůsobovány aktuální situaci a potřebám. Pracovníci při poskytování podpory a v komunikaci respektují individuální potřeby, návyky, zvyklosti a tempo uživatele.
Partnerského přístupu
Pracovníci uplatňují partnerský přístup k uživatelům. Služba je založena na vzájemném vyjednávání a dohodě o způsobu poskytování služby. Při vyjednávání pracovníci vycházejí z možností a omezení služby a z možností a schopností uživatele.
Důstojnosti a ochrany práv
Pracovníci přistupují ke každému uživateli s úctou a respektem. Chrání jejich důstojnost
a podporují je při obhajobě jejich práv v každodenních situacích (v komunikaci se spolubydlícími, s úřady a institucemi apod).
Respektování vlastní volby
Uživatel sám rozhoduje o svém vlastním životě, je respektován jeho názor. Služba nepřebírá nadměrnou odpovědnost za uživatele, pracuje s riziky v běžných situacích a respektuje jejich přiměřenou míru.
Samostatnosti a nezávislosti
Poskytované služby jsou pro uživatele vyžádanou podporou v situacích, ve kterých si sám neporadí. Během poskytování služby se pracovníci snaží vycházet z toho, co uživatel ještě zvládá sám, nebo co by ještě mohl zvládnout sám. Nedochází k cílenému „přepečovávání“. Pomoc je poskytována až tehdy, když klientovi vlastní zdroje nestačí (schopnosti, dovednosti, podpora blízkých osob).
Odbornosti a týmové spolupráce
Profesionalita poskytovaných služeb vychází z celoživotního vzdělávání pracovníků a týmové spolupráce všech zainteresovaných osob uvnitř i vně poskytovatele, důraz je přitom kladen na vzájemný dialog a dohodu.
Odpovědnosti
Role jednotlivých zaměstnanců zapojených do poskytování služby jsou jasně definovány, včetně příslušných kompetencí a z toho plynoucích odpovědností.
Podněty a připomínky – Podávat podněty (náměty, návrhy) a připomínky (drobná kritika) ke kvalitě nebo způsobu poskytování služby může každá osoba. Náměty a připomínky řešíme ihned nebo se na místě domluvíme, jak budou řešeny.
Stížnosti – Stížnosti na kvalitu nebo způsob poskytování služby může rovněž podat každá osoba (uživatel, rodinný příslušník, zaměstnanec, občan).
Na co si mohu stěžovat?
K čemu stížnosti – (podněty, připomínky) slouží a jak pomáhají?
Jaké zásady při vyřizování stížností uplatňujeme?
Kdo má právo podat stížnost na službu nebo způsob poskytování služby?
Možnost zástupce
Jak mohu svoji stížnost vyjádřit?
Komu mám osobně svou stížnost předat?
Jakým jiným způsobem mohu stížnost doručit, předat?
Jak bude stížnost řešena?
Jaké jsou možnosti opravných prostředků, když nejsem s vyřízením stížnosti spokojen?
Moravskoslezský kraj, Krajský úřad
adresa: 28. Října 117, 702 18 Ostrava
Bližší informace na tel.: +420 596 622 222
E-mail: posta@kr-moravskoslezsky.cz
Úřad práce
adresa: 30. Dubna 3130/2c, 702 00 Ostrava
Bližší informace na tel.: +420 950 143 512
E-mail: posta@ot.mpsv.cz
1. Veřejný ochránce práv
adresa: Kancelář veřejného ochránce práv
Údolní 39, Brno 602 00
Bližší informace na tel.: +420 542 542 888
Vedoucí kanceláře: +420 542 542 554
E-mail: podatelna@ochrance.cz
2. Český helsinský výbor
adresa: Český helsinský výbor
Jelení 5, Praha 1 118 00
Bližší informace na tel.: +420 220 515 223, +420 257 221 141, +420 220 515 188
E-mail: socialnisluzby@helcom.cz